سخنگوی وزارت امور خارجه کشتن خبرنگاران را مانع از افشای ابعاد شکست غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستی و جنایات آن ندانست و گفت: بنیان پوشالی رژیم غاصب و جعلی اسرائیل متزلزل‌تر از همیشه است و صدای طبل رسوایی و شکست نظامی و اطلاعاتی آن به گوش جهانیان رسیده است.

ناصر کنعانی - سخنگوی وزارت خارجه

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پیامی به زبان عربی در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه و تشدید محاصره و قطع آب و برق نوار غزه از سوی این رژیم، اقدامات رژیم صهیونیستی در تشدید محاصره، قطع آب و برق نوار غزه، بمباران گسترده منازل مسکونی و تأسیسات خدماتی و درمانی و استفاده از بمب‌های فسفر سفید علیه مردم غزه را نمونه‌هایی از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم این منطقه خواند.

 رسانه‌های فلسطینی با انتشار تصاویری از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، گزارش دادند که این رژیم از ماده ممنوعه فسفر سفید در حمله به منطقه «حی الکرامه» استفاده کرده است.

وی با تأکید بر اینکه فلسطین هرگز تسلیم نخواهد شد، یادآور شد: جامعه جهانی، سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری مسؤول جلوگیری از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش و مجازات جنایتکاران هستند.

واکنش کنعانی به تشدید محاصره غزه و کشتن خبرنگاران | توئیت سخنگوی وزارت امور خارجه به زبان عربی

از سوی دیگر بر اثر این حملات تعدادی از خبرنگاران به شهادت رسیدند. 

رسانه‌های فلسطینی بامداد سه‌شنبه از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان «برج حجی» در نوار غزه، که در آن خبرنگاران مستقر هستند خبر دادند. براساس اعلام منابع محلی در این حمله تعدادی از خبرنگاران شهید و مجروح شدند.

برخی از منابع فلسطینی اعلام کردند که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون هفت خبرنگار «ابراهیم لافی»، «محمد جرغون»، «محمد صالحی»،  «اسعد شملخ»، «سعید طویل»، «محمد صبح ابورزق» و «هشام النواجحه» به شهادت رسیدند.
در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: کشتن خبرنگاران مانع از افشای ابعاد شکست غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستی و جنایات ننگین این رژیم در انتقام گیری از کودکان معصوم و زنان و مردان بی گناه و غیرنظامی غزه نخواهد شد.

وی افزود: بنیان پوشالی رژیم غاصب و جعلی اسرائیل متزلزل‌تر از همیشه است و صدای طبل رسوایی و شکست نظامی و اطلاعاتی آن به گوش جهانیان رسیده است.

کد خبر 796025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • بهلو IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    2 18
    جبهه شمال رابدست مبارزان فلسطینی بسپارید .واذوقه انها راتهیه کنید تاسرزمین خودراگرفته دران مستقر شوند
    • US ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      7 9
      همه این سرزمین‌ها رو پس بگیرن و به عثمانی یا همون ترکیه بدن! تا قبل جنگ جهانی اول این سرزمین‌ها مال عثمانی بود
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    1 8
    بیانیه مشترک با اروپای درمانده و کشورهای به اصطلاح دوست چین و روسیه مقدمه طرح در سازمان ملل است. ببینید قدرت اقتصادی چه می کند.
    • US ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      4 8
      دنیا دنیای بی‌رحمی شده زورگوها همواره بر مردم مظلوم خاکم بودند فقط با آمدن حضرت مهدی همه چیز عکس خواهد شد
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    3 10
    بمباران های کور و بی هدف اسرائیل در غزه فقط آمار شهدای بیگناه را بالا نمی برد بلکه تنفر جهانی را از اسرائیل بیشتر می کند. دنیا از خود می پرسد چرا این مردم 70سال است با اسرائیل می جنگند؟ چرا اسرائیل با حجم از خشونت با آنها رفتار می کند؟ چرا مردم غزه شهید میشوند ولی مثل صهیونیست ها خاک غزه را ترک نمی کنند؟ واقعا کسانیکه در فرودگاه تل آویو در حال فرار هستند مردم واقعی سرزمین فلسطین هستند یا مردمی که حتی زیر 1000 تن بمب و موشک تن به خروج از خاک فلسطین نمیدهند و این خود بهترین مدرک برای اثبات حقانیت فلسطینیان است ؟//
  • US ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    10 1
    جناب سخنگو مردم فلسطین امثال شما را دارد که از حقوق آنها دفاع کنید ولی با کمال تأسف درداخل کشور تا حالا هیچ مقامی پیدا نشده تا از حقوق اندک کارگران وکارمندان و بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری دفاع نماید